گوگل به صورت رسمی خبر داد که از این به بعد در نتایج جستجوهای مبتنی بر هوش مصنوعی تبلیغات برندها را نمایش خواهد داد.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) بر اساس بیانیه رسمی گوگل، تبلیغات در موتور جستجوی مولد گوگل به صورت آزمایشی و ابتدا در امریکا و در بخش AI Overviews برای کاربران این کشور انجام خواهد شد.
AI Overviews بخشی از نتایج جستوجوی گوگل است که پاسخهایی خلاصهشده مبتنیبر هوش مصنوعی ارائه میکند.
نمونه تبلیغات تجاری در هوش مصنوعی گوگل
در مثالی که گوگل به اشتراک گذاشته، بخش AI Overviews در موتور جستوجو هنگام نمایش پاسخ به سؤال «چگونه چروک لباس را از بین ببرم؟» در زیر پیشنهادهای مطرحشده با هوش مصنوعی، بخش جدیدی با عنوان Sponsored نمایش میدهد که محصول اسپری ضدچروک را از فروشگاههای مختلف به کاربر پیشنهاد میکند. این نوع تبلیغات تجاری فعلا به صورت انحصاری از سوی گوگل ارائه شده است.
نحوه استفاده یا دانلود هوش مصنوعی chat GPT-4o + آموزش تصویری
گوگل اعلام کرده است که تبلیغات را در AI Overviews زمانی نمایش میدهد که با جستوجو و اطلاعات موجود در بررسی هوش مصنوعی مرتبط باشند. تبلیغدهندگانی که هماکنون کمپینهای خاصی را ازطریق گوگل اجرا میکنند، بهطور خودکار واجدشرایط نمایش ارائهی تبلیغات در بخش AI Overviews خواهند شد.
گوگل هنوز جزئیاتی دربارهی زمان دقیق شروع آزمایش تبلیغات در بخش AI Overviews ارائه نکرده است اما رقابت شدیدی میان این موتور جستجو و کمپانی Open Ai وجود دارد و هر ماه خبرهایی تازه از این دو میرسد.